Lekcja Climate Eatucation – Rozwiązania, co możemy zmienić w naszym życiu, „Nie konsumuję klimatu!” w oparciu o zdobytą na wcześniejszych zajęciach i posiadaną przez uczniów wiedzę inspiruje do zastanowienia się i stworzenia zestawu niezbędnych działań zarówno globalnych/zespołowych jak i indywidualnych zmian nawyków konsumenckich.
Pomaga zrozumieć co trzeba zrobić aby osiągnąć i utrwalić zmianę.
Scenariusz jest przykładową formą przeprowadzenia lekcji. ...
Lekcja pt. "Żywność - wpływ na nasze zdrowie i środowisko" omawia związki między naszym sposobem odżywiania się, naszym zdrowiem i wpływem na otaczające nas środowisko oraz klimat. Uczniowie, aktywnie w niej uczestnicząc, budują mapę powiązań pomiędzy produkcją żywności surowej, jej przetwórstwem, przechowalnictwem, dostawą do konsumenta, odpadami na każdym etapie i uświadamiają sobie wpływ każdego z tych elementów na wartości odżywcze produktu, a w konsek...
Lekcja „Climate Eatucation – skala problemu” omawia najważniejsze aspekty wpływu wyborów żywieniowych na zmiany klimatyczne oraz tego jak te zmiany wpłyną na nas w przyszłości. Lekcja udowadnia powagę zagrożenia i tłumaczy jak ważna i potrzebna jest ewolucja w codziennym życiu i w naszych indywidualnych wyborach.
Poniższy scenariusz lekcji jest przykładową formą przeprowadzenia lekcji przez nauczyciela. W celu poszerzenia wiedzy do scenariusza dołączone s
Ponad 40 osób i organizacji podpisało list otwarty do Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego, domagając się wyznaczenia daty odejścia od paliw kopalnych w energetyce i gospodarce oraz zadeklarowania wdrożenia neutralności klimatycznej, tak jak zrobiły to pozostałe kraje UE. Wśród sygnatariuszy są ekolodzy, naukowcy i samorządowcy z całego kraju.
Pandemia koronawirusa przyspieszyła ujawnienie problemów ekonomicznych, ekologicznych i społecznych zw